Algemeen
Aantal: 93
Draaistelindeling: Co-Co
Totaal gewicht: 117 ton (5101 - 5153) 113.2 ton (5154 - 5193)
Nummering: 5101 - 5193
Oude Nummering: 200.001
- 200.093
Normaal vermogen: 1145 kW
Tankinhoud: 4000 l
Smeerolie: 750 l
Water voor de treinverwarming: 3000 l
Water om de motor te koelen: 900 l
Zand: 640 kg
Maximum snelheid: 120 km/h
Maximum tonnage per as: 19.5 ton (5101 - 5153) 18.866 ton (5154 - 5193)
Maximum kracht bij optrekken: 272 kN
Minimum boogstraal: 90 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Cockerill-Ougrée te Seraing
Bouwjaar: 1961-1963
Remming: Automatische OERLIKON rem. De automatische rem heeft een Goederen en Passagiers
regime. De
remkraan is
van het type FV4. En een verdeler LST1 die gecombineerd is met de directe rem.
(met een remkraan type FD1). De
locomotief is voorzien van een antisliprem, een Gardner-Denver compressor van
het type WX0 en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem
is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de remblokken van een bogie.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door pneumatische bediening van de snelheids-regelaar Woodward UG8 van de dieselmotor. bedieningstoestellen in elke stuurpost met automatische waakinrichting.
Verwarming: Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar)
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: Cockerill Ougrée
Motor Type: Cockerill-Baldwin 608A
Injectie: Direct
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Via de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 1435 kW
Rotatiesnelheid: 650 tr/min
Cilinders:
Aantal: 8
Plaatsing: In lijn
Uitboring: 324 mm
Loop: 394 mm
Volledige massa: 17.845 ton
Inspuitingsdruk: 245 bar
Gemiddelde druk: 10.38 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8.54 m/s
Maximum koppel: 2106 daNM
Overbrenging
Constructeurs: GP 607: ACEC/SEM MT DN 441: ACEC (onder licentie van Westinghouse)
Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 6 tractiemotoren die constant parallell geschakeld zijn. De opwekking van de hoofdgenerator gebeurd door een hulpgenerator met 6 polen.
Aandrijvingswijze assen: De 6 tractiemotoren met neusophanging type LD614N van 425kW , zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 20160 mm
Breedte: 2905 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4252 mm
Afstand tussen de ophangingen: 10600 mm
Afstand tussen de wielen: 4000 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4010mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding