Algemeen
Aantal: 6
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 84 ton
Nummering: 6001 - 6006
Oude Nummering: 210.001
- 210.006
Normaal vermogen: 840 kW
Tankinhoud: 2400 l
Smeerolie: 590 l
Water voor de treinverwarming: 2500 l
Water om de motor te koelen: 850 l
Zand: 400 kg
Maximum snelheid: 120 km/h
Maximum tonnage per as: 21 ton
Maximum kracht bij optrekken: 196 kN
Minimum boogstraal: 90 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Cockerill-Ougrée te Seraing
Bouwjaar: 1961-1962
Remming: Automatische OERLIKON rem. De automatische rem heeft een Goederen en Passagiers
regime. De
remkraan is
van het type FV4. En een verdeler LST1 die gecombineerd is met de directe rem.
(met een remkraan type FD1). De
locomotief is voorzien van een antisliprem, een Gardner-Denver compressor van
het type WX0 en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem
is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de remblokken van een bogie.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door pneumatische bediening van de snelheids-regelaar Woodward UG8 van de dieselmotor. bedieningstoestellen in elke stuurpost met automatische waakinrichting.
Verwarming: Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar)
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: Cockerill Ougrée
Motor Type: Cockerill-Baldwin 6TR240C0
Injectie: Direct
Werking: 4 takt, overvoed door turbo-blazer Brown-Boveri.
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Via de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 1030 kW
Rotatiesnelheid: 1000 tr/min
Cilinders:
Aantal: 6
Plaatsing: In lijn
Uitboring: 241.3 mm
Loop: 304.8 mm
Volledige massa: 8.5 ton
Inspuitingsdruk: 280 bar
Gemiddelde druk: 15 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 10.16 m/s
Maximum koppel: 983.29 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Hoofdgenerator: 606 - ACEC/SEM Tractiemotor: DN441 - ACEC
Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 4 tractiemotoren die constant parallell geschakeld zijn. De opwekking van de hoofdgenerator gebeurd door een hulpgenerator met 6 polen.
Aandrijvingswijze assen: De 4 tractiemotoren met neusophanging type LD614N van 425kW , zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 17350 mm
Breedte: 2905 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4252 mm
Afstand tussen de ophangingen: 8100 mm
Afstand tussen de wielen: 2800 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4165mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding