Algemeen
Aantal: 6
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 82
Nummering: 6401 - 6406
Oude Nummering: 211.001 - 211.006
Vermogen: 845 kW
Tankinhoud: 3000 l
Smeerolie motor: 590 l
Smeerolie overbrenging: 220 l
Water voor de treinverwarming: 3000 l
Water om de motor te koelen: 850 l
Zand: 640 kg
Maximum snelheid: 80km/u goederenregime, 120 km/h passagiersregime
Maximum tonnage per as: 20.5 ton
Maximum kracht bij optrekken: 203 kN
Trekkracht reizigersregime: 113 kN
Trekkracht goederenregime: 167 kN
Minimum boogstraal: 90 m
Wieldiameter: 1118 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: E.B.R. te Familleureux
Bouwjaar: 1962
Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers,
remkraan van het type FV4 en 2 LST1 verdelers gecombineerd met een directe
OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Een Gardner(6401)/Lebrun LA3(6402-6406) compressor wordt aangedreven via een cardankoppeling. Er zijn 2
persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Een handrem
(schroefvormige) is geplaatst in elke stuurpost en werkt elk op 1 bogie.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een pneumatische bediening. Het versnellingshandwiel werkt op een versnellingsklep, welke de hulpmotor van de versnelling van de Diesel, en de klepcilinder voor vulling van de turbo overbrenging en de bedieningscilinders voor omkeer en voor de gammawisselaar voedt. Besturingstoestellen in elke stuurpost met waakinrichting.
Verwarming: Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar).
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: NV Cockerill-Ougrée onder vergunning Hamilton
Motor Type: TH8.95SA
Injectie: Direct
Werking: 4 taktmotor, overvoed door turbo-blazer Brown-Boveri 320
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Door middel van elektrische starters Bosch 18ch 12V
Nominaal vermogen: 1030 kW
Rotatiesnelheid: 1000 tr/min
Cilinders:
Aantal: 8
Plaatsing: In lijn
Uitboring: 241.3 mm
Loop: 304.8 mm
Volledige massa: 12 ton
Inspuitingsdruk: 275 bar
Gemiddelde druk: 11.4 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 10.16 m/s
Maximum koppel: 1198.5 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Voith
Type: L216rs
Werkingswijze: Volautomatische hydrodynamische overbrenging type L216rs. Drie trappen verbinden 2 koppelomvormers en een hydrodynamische koppelaar, en bevattend in een ingebouwde mechanisch deel, een omkeerkoppeling met 2 gangwissels, waarvan de maximum snelheden respectievelijk 82 en 120km/h bedragen.
Aandrijvingswijze assen: DAangedreven door asbruggen Mylius V20, gebouwd door Cockerill-Ougrée. De wielassen zijn met cardanassen aan elkaar verbonden; de binnen asbrug is met de uitgangsas van de omkeerkoppeling, ingebouwd in de turbo overbrenging, verbonden.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 17500 mm
Breedte: 2910 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4260 mm
Afstand tussen de ophangingen: 9300 mm
Afstand tussen de wielen: 2800 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 3925 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding