Algemeen
Aantal: 6
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 79
Nummering: 7501 - 7506
Vermogen: 860 kW
Tankinhoud: 3000 l
Smeerolie motor: 625 l
Smeerolie overbrenging: 220 l
Water voor de treinverwarming: 3000 l
Water om de motor te koelen: 700 l
Zand: 400 kg
Maximum snelheid: 82 km/u goederenregime, 120 km/h reizigersregime
Maximum tonnage per as: 19.75 ton
Maximum kracht bij optrekken: 191 kN
Trekkracht reizigersregime: 113 kN
Trekkracht goederenregime: 167 kN
Minimum boogstraal: 90 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: S.A. La Brugeoise et Nivelles te Nijvel
Bouwjaar: 1965
Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers,
remkraan van het type FV4 en 2 LST1 verdelers gecombineerd met een directe
OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Gardner-Denver van het type WXO wordt aangedreven via een elastische koppeling. Er zijn 2
persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Een handrem
(schroefvormige) is geplaatst in elke stuurpost en werkt elk op 1 bogie.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een pneumatische bediening. versnellingshandwiel werkt op een versnellingsklep, welke een cilinder voedt met 8 standen (merk Westinghouse), die de controle assen van de inspuiting bedient door tussenkomst van een stangwerk. Deze bedient de cilinder voor de vullingsklep van de turbo transmissie. Besturingstoestellen in elke stuurpost met waakinrichting.
Verwarming: Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar).
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: General Motors USA
Motor Type: 12-567D-1
Injectie: Direct
Werking: 2 taktmotor, motorspoeling doormiddel van mechanische blaasinrichting Roots.
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Door middel van 2 elektrische GM starters van 11kW
Nominaal vermogen: 1075 kW
Rotatiesnelheid: 835 tr/min
Cilinders:
Aantal: 12
Plaatsing: In V
Uitboring: 216 mm
Loop: 354 mm
Volledige massa: 11.7 ton
Inspuitingsdruk: 84 bar
Gemiddelde druk: 6.87 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 7.06 m/s
Maximum koppel: 1226 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Voith
Type: L215rso
Werkingswijze: Vol automatische hydrodynamische overbrenging type L215rso. Drie trappen verbinden 2 koppelomvormers en een hydrodynamische koppelaar, en bevattend in een ingebouwde mechanisch deel, een omkeerkoppeling met 2 gangwissels, waarvan de maximum snelheden respectievelijk 82 en 120km/h bedragen.
Aandrijvingswijze assen: Aangedreven door asbruggen Mylius V20, gebouwd door Cockerill-Ougrée. De wielassen zijn met cardanassen aan elkaar verbonden; de binnen asbrug is met de uitgangsas van de omkeerkoppeling, ingebouwd in de turbo overbrenging, verbonden.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 16790 mm
Breedte: 2900 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4250 mm
Afstand tussen de ophangingen: 8500 mm
Afstand tussen de wielen: 2800 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 3570 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding