Algemeen
Aantal: 12
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 85 ton
Nummering: 1201 - 1212
Normaal vermogen: 3130 kW
Werkspanning: 3kV, 25kV
Maximum snelheid: 160 km/h
Maximum tonnage per as: 21 ton
Maximum kracht bij optrekken: 234 kN
Minimum boogstraal: 100 m
Wieldiameter: 1250 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Constructions Ferroviaires et Métalliques (B&N) te Nivelles
Bouwjaar: 1986
Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de
automatische rem. De automatische rem heeft een Goederen-Passagiers regime en een hogedruk-regime. De
remkraan van de automatische rem is
van het type OERLIKON FV4. De
locomotief is voorzien van een antisliprem, 2 Wabco-compressors van het type 242
VB 79 en 4 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem
is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de 4 remblokken van een bogie.
Bogie: De locomotief is uitgerust met BN-ACEC bogies met een primaire 'Winterthur' ophanging en een secundaire 'Flexicoil' ophanging
Verwarming: Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie
Elektrisch gedeelte
Constructeur elektrisch gedeelte: ACEC Charleroi
Type besturing: Optrekmaterieel bestaat uit thyrisoren en 2 hakkers die electronisch bestuurd worden
Tractiemotoren: Type LE 622S
Aantal: 4
Uurvermogen: 828 kW
Normaal vermogen: 782 kW
Ophanging: elastisch op 3 punten
Transmissie: elastische transmissie van BBC type: Federanrieb
Transformator:
Constructeur: ACEC
Vermogen: 3800 kVA
Secundaire spanningen:
A-tractie: 2500 V
B-tractie: 1030 V
Verwarming: 1520 V
Oliepomp: 392 V
Gelijkrichters: 2
gelijkrichters in serie leveren een gelijkgerichte spanning van 3 kV aan de
hakkers van de A-tractie (richten gelijk met diodes) en de B-tractie (richten
gelijk met diodes en thyristoren)
Hulpapparatuur
2 omvormers: 3Kv, 2 X 55 kW met 440 en 110 volt gelijkstroom uitgang
2 keer 2 ventilatoren per motor: 440V - 18.6 kW van ACEC, 2600 tr/min en een debiet van 125m³/min
2 automatische ventilatormotoren: 440V - 4.5kW van ACEC, 1600 tr/min en een debiet van 120 m³/min
12 ventilatormotoren voor de hakkers: asynchrone motor van 110V
2 Compressormotoren: motor 440V - 11kW van ACEC 1050 tr/min, compressor van WABCO-Westinghouse type 242VB79 met 2 drukniveaus en 4 cilinders
1 batterij: Permanent opgeladen door de 2 omvormers. Batterijen van Nife type MD8, 75Ah met 75 100V-elementen. Oplaadspanning is 115V.
Bij besturing van een passagierstrein: Onder het 25kV wisselspanningsnet komt er een 3 kV gelijkstroomspanning (M4) of een 1.5kV wisselspanning (RIC-rijtuigen) naar de stam.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 18650 mm
Breedte: 2910 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3600 mm
Afstand tussen de ophangingen: 9000 mm
Afstand tussen de wielen: 2900 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4825 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding