BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 25

   Draaistelindeling: Co-Co

   Totaal gewicht: 110 ton

   Nummering: 2001 - 2015 (1ste serie) 2016 - 2025 (2de serie)

   Normaal vermogen: 5150 kW

   Werkspanning: 3kV

   Maximum snelheid: 160 km/h

   Maximum tonnage per as: 18.34 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 314 kN

   Minimum boogstraal: 100 m

   Wieldiameter: 1250 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Constr. Ferrov. et Métall. (B&N) te Nivelles

   Bouwjaar: 1975 (serie 1) 1977 (serie 2)

   Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de automatische rem. Regelbare elektrische rem. De automatische rem heeft een Goederen-Passagiers regime en een hogedruk-regime. De remkraan is van het type OERLIKON FV4. De locomotief is voorzien van een antisliprem, 1 Wabco-compressor van het type 243 VC en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de 6 remblokken van een bogie.

   Bogie: De locomotief is uitgerust met BN-bogies

   Verwarming:  Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: ACEC Charleroi

   Type besturing: Elektronisch gestuurde thyristoren wanneer de locomotief vertrekt

   Tractiemotoren: Type LE 772G 950V
        Aantal: 6
        Uurvermogen: 903 kW
        Normaal vermogen: 855 kW

   Ophanging: elastisch op 3 punten

   Transmissie: elastische transmissie G van A.C.E.C.

   Elektrische rem uitrusting
        Constructeur: ACEC Charleroi
        Type: Regelbaar, met elektronische regeling van de voeding van de tractiemotoren, gecombineerd met de pneumatische rem.
        Regelbare weerstand: Maximaal vermogen 3 350 kW
        Ventinlatie: 4 ventilators van het typ VH50 met een debiet van 270 m³/minuut. Aangedreven door een gelijkstroommotor type VR13
 

   Hulpapparatuur

   Motor-alternator groep:
        Motor: A.C.E.C. type 2CT200 gevoed op 3 kV of 1.5 kV
        Alternator: Van Kaick, type DIB 80, geeft 380V/60 Hz 300 kVA
        Zijn verbonden met het 80 V/60 Hz net

   8 ventilatoren voor de thyristoren:  Hebben een debiet van 48 m³/ min. Aangedreven door asynchrone motoren van het type AH 80 1.3 kW en 3500 toeren/min

   1 Compressor: Wabco van het type 243 VC, heeft 2 drukniveaus en 4 cilinders. Aangedreven door 1 asynchrone motor van het type AK180 , 22  kW

   2 batterijoplader: mAEG om SAFT batterijen van het type KMP70aH ( Cd-Ni) op te laden. 64 V.

   2 gelijkrichtingsbruggen: Met elektronisch gestuurde thyristoren. A.C.E.C. van het ype 611  BV 12/231 voor de onafhankelijke voeding van de tractiemotoren.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 19504 mm

   Breedte: 2948 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3650mm

   Afstand tussen de ophangingen: 10300 mm

   Afstand tussen de wielen: 2100 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 2502 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding