Algemeen
Aantal: 20
Totaal gewicht: 24.1 ton
Nummering: 4601 - 4620
Oude Nummering: 554.01 -
554.20
Normaal vermogen: 118 kW
Maximum snelheid: 80 km/h
Minimum boogstraal: 75 m
Wieldiameter: 700 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Rageno
Bouwjaar: 1952
Capaciteit: 126 plaatsen waarvan
71 zitplaatsen 2e klasse
Remming: ERechtstreekse Westinghouserem met constante druk en remkraan met
automatische hulprem. Remming met gietijzeren remschoenen
Verwarming: Met gasoilbrander van Westinghouse
Verluchting: De afdelingen met
aspiratoren "Schepens" geplaatst in het dak. Het toilet met een "Torpedo"
Ventilator
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: General Motors
Motor Type: 6 V 71N
Injectie: Direct
Vermogenregeling: Door regeling van het injectiedebiet
Starten motor: Met een electrische 24V aanzetmotor
Nominaal vermogen: 1800 kW
Maximum Rotatiesnelheid: 2150 tr/min
Cilinders:
Aantal: 6
Plaatsing: In lijn
Uitboring: 108 mm
Loop: 127 mm
Volledige massa: 0.750 ton
Inspuitingsdruk (Maximaal): 1200 bar
Gemiddelde druk: 5.79 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 7.62 m/s
Maximum koppel: 76 daNM
Motorophaning: In een
draagraam opgehangen aan het onderstel door middel van elastische steunen
Overbrenging
Constructeurs: Voith
Type: Diwabus 501.J5.380
Werkingswijze: Hydro-dynamische mechanische transmissie met 2 snelheidsgangen (0.85 en 1.39), rechtstreeks verbonden op de motor door middel van wrijvingskoppelingen
Ritzinschakelaar: Met verschuifbare tandvielen (HVGTH-münchen) en differentiaal
Aandrijving motorassen: Cardanassen en 2 asbruggen Brossel, met bronzen wormwiel en stalen worm David-Brown
Afstandsbediening:
Motor en transmissie: pneumatisch
Ritzinschakelaar:
electro-pneumatisch
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 16220 mm
Hoogte: 3400 mm
Afstand tussen de wielen: 1650 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding