Algemeen
Aantal: 35
Draaistelindeling: C
Totaal gewicht: 55.8 ton
Nummering: 8426 - 8460
Oude Nummering: 250.101
- 250.135
Normaal vermogen: 330 kW
Tankinhoud: 3000 l
Smeerolie: 630 l
Water om de motor te koelen: 575 l
Zand: 600 kg
Maximum snelheid: 30 km/h (rangeerregime), 50 km/h (lijnregime)
Maximum kracht bij optrekken: 137 kN
Minimum boogstraal: 75 m
Wieldiameter: 1262 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: SA A.B.R.
Bouwjaar: 1962 - 1963
Remming: Automatische en directe OERLIKON rem met LST1 verdeler met remkranen
type FD1 en FV3. De Arpic compressor van het type HS 96 wordt
aangedreven door riemen. Later werd de compressor vervangen door een
Westinghouse type 242 VBZ compressor. (enkel locomotieven 4826 - 8450 werden
standaard geleverd met de Arpic compressor, de rest kreeg standaard al de
Westinghouse compressor). Het persluchtreservoir heeft een
capaciteit van 800 l.
Besturingsinstallatie: 2 pneumatische bedieningen in de cabine met waakinrichting. Het tractiewiel heeft 5 standen en werkt op een versnellingsklep die een servomotor aanstuurt. De servo stuurt de versnelling van de motor, de cilinder van de aanzetklep van de hydraulische overbrenging en de cilinder voor verandering van snelheidsregime en ritrichting.
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: Anglo - Belgian Company
Motor Type: 6 DUS
Injectie: Direct
Vermogenregeling: Door de injectieregeling
Starten motor: Pneumatisch met behulp van 2 reservoirs op 30 bar die gevoed worden door een Nova 21NS compressor.
Nominaal vermogen: 405 kW
Maximum Rotatiesnelheid: 680 tr/min
Rotatiesnelheid op nullast: 400 tr/min
Cilinders:
Aantal: 6
Plaatsing: In lijn
Uitboring: 242 mm
Loop: 320 mm
Volledige massa: 9 ton
Inspuitingsdruk: 250 bar
Gemiddelde druk: 8.25 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 7.25 m/s
Maximum koppel: 569 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Voith & Cockerill-Ougrée
Type: Turbo-transmissie van Voith type L 37 Ub met een Cockerill keerkoppeling.
Werkingswijze: De Voith
turbo-transmissie heeft 3 snelheidstrappen, die verwezenlijkt worden door een
koppelomvormer en 2 hydraulische koppelingen. De Mylius omkeerreductor bevat:
- Een
rijrichtingsveranderingsinstallatie
- 2 stellen rechte tandwielen die
zorgen voor 33 en 50 km/u
- 1 stel rechte tandwielen om de
valse as aan te drijven
Aandrijvingswijze assen: Het stangwerk omvat 2 krukken op de valse as van de omkeerreductor en 6 valse assen
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 10650 mm
Breedte: 2930 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3775 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding