BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

De Liefkenshoekspoorverbinding: bouwverslag van 21-07-2009

De werkzaamheden aan de liefkenshoekspoorverbinding schieten goed op. Zowel aan de steenlandpolder als in de zone na de Beverentunnel worden sneltempo cementiet-betoniet wanden gegoten. In de zone na de Beverentunnel is men al even bezig met het maken van de schachten waarin de tunnelboormachines komen.
De bocht van 180° na bundel Zuid kreeg al een eerste "grondlaag".

1

De toekomstige aansluiting met lijn 10, net na bundel Zuid. De voorste bovenleidingspalen die u ziet zijn palen voor het doodspoor.

En een foto van de andere kant, het tracé is dankzij deze stenenlaag zeer goed zichtbaar.

2

En een foto aan het uiteinde van de bocht. Aan het groen te zien zou je niet meteen zeggen dat we in de onmiddellijke omgeving van een haven zitten.
Wie goed kijkt ziet op de achtergrond nog 2 zeeschepen in de dokken liggen.


3

De betonnen geleidingswanden voor de cementiet-betoniet wanden werden de afgelopen weken gegoten. Ondertussen werd er ook een kleine werfbasis opgericht.
Verwacht wordt dat men na het bouwverlof begint met het graven van de wanden.

4

Op de 2 cementiet-betoniet wanden werd een dak gezet. In het voorste gedeelte, waar de groene kraan staat, is men al een tijdje bezig met het weggraven van de aarde in deze 'tunnel'.
Deze tunnel zal dienst doen als vertrekstation voor de tunnelboormachines.

Het is verboden om de foto's van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende