Algemeen
Aantal: 26
Totaal gewicht leeg: 84 ton
Totaal gewicht vol: 106 ton
Spanning: 3 kV
(gelijkstroom)
Nummering: 051 - 128
Normaal vermogen: 735 kW
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum acceleratie: 53.5 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise , Ragheno , Atelier Germain
Bouwjaar: 1955 - 1956
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
28 |
143 |
171 |
Staplaatsen |
18 |
50 |
68 |
Totaal |
46 |
193 |
239 |
Remming: Directe rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL5. Autovariabele OERLIKON rem op de aseindes
Verwarming: Via elektrische verwaming
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: ACEC - SEM
Opstartsysteem: Elektrische servomotor BT met nokkenas JH
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 185 kW
Normaal vermogen: 155 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie: Door eenzijdige
tandwielen
Hulpapparatuur
1 Sebia Compressor:
2 enkelwerkende cilinders
2 drukken
Aangedreven door de elektrische motor
op 3000 V
Maximum druk 7 Bar
Debiet 540 l/min
1 batterijoplader: 100 V, 50 A
Batterijen: Cadmium-Nikkel, 60 elementen van 120 Ah
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 45280 mm
Lengte van een wagon: 22272 mm (ABD element), 22272 mm (B element),
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3790 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding