Algemeen
Aantal: 22
Totaal gewicht leeg: 79.5 ton
Totaal gewicht gevuld: 101.5 ton
Spanning: 3 kV (gelijkstroom)
Nummering: 129 - 150
Normaal vermogen: 735 kW
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum acceleratie: 48.5 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise - Nicaise en Delcuve
Bouwjaar: 1956
Modernisatie: 1993
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
28 + 3 |
143 + 11 |
171 + 14 |
Staplaatsen |
18 |
50 |
68 |
Totaal |
46 + 3 |
193 + 11 |
239 + 14 |
Remming: Directe rem met een remkraan van OERLIKON type FD1. Automatische elektrische Oerlikon rem op de asuiteindes.
Verwarming: Via elektrische verwaming
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: ACEC - SEM
Opstartsysteem: Elektrische servomotor BT met nokkenas (JH)
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 185 kW
Normaal vermogen: 155 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
Hulpapparatuur
1 ACEC Compressor:
2 enkelwerkende cilinders
2 drukken
Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
Maximum druk 7 Bar
Debiet 540 l/min
1 batterijoplader: 100 V, 50 A
Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. atterijen.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 45280 mm
Lengte van een wagon: 22272 mm
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3804 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding