Algemeen
Aantal: 44
Totaal gewicht: 220
Spanning: 3 kV (gelijkstroom)
Nummering: 801 - 844
Normaal vermogen: 1535kW
Maximum snelheid: 140 km/h
Maximum acceleratie: 47 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise et Nivelles
Bouwjaar: 1975, 1976, 19789
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
32 |
212 |
244 |
Staplaatsen |
20 |
120 |
140 |
Totaal |
76 |
422 |
498 |
Remming: Directe
elektropneumatische rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL 5. Schijfremmen
op de bogies.
Verwarming: Via elektrische verwarming
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: A.C.E.C.
Besturingstype: Thyrisors krijgen een electronisch commando
Tractiemotoren:
Aantal: 8
Uurvermogen: 190 kW
Normaal vermogen: 170 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers:
Met Timken lagers
Transmissie: Door eenzijdige
tandwielen
Hulpapparatuur
1 groep motor-compressor
Motor: CT10-3000V ~ 7.36 kW
Compressor: 241 VB, 4
enkelwerkende cilinders met 2 druketages
Maximum druk 9 Bar
Debiet 770 l/min
2 groepen
motor-alternator-gelijkrichter
1 motor met dubbele uitgang: N23,
3000 V enn 25 kW
1 alternator: G 23, driefasig, 209
A en 23.8 kVA als alternator in ster staat
1 driefasige gelijkrichter gemaakt
uit thyristoren
2 batterijen: Cadmium-Nickel met 60 elementen, 175 Ah, 90 V
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 99528 mm
Lengte van een wagon: 25538 mm (Eindelementen), 24406mm (Tussenelementen)
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4392 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding