Algemeen
Aantal: 136
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 80
Nummering: 6201 - 6333, 6391-6393
Oude Nummering: 212.001 - 212.003 (prototypes), 210.101 -
210.233
Vermogen: 855 kW
Tankinhoud: 3000 l
Smeerolie: 625 l
Water voor de treinverwarming: 3000 l
Water om de motor te koelen: 700 l
Zand: 400 kg
Maximum snelheid: 120 km/h
Maximum tonnage per as: 19.5 ton (met Flexicoil bogies, HLD 6391 - 6393), 20
ton (met BN-bogies, HLD 6201 - 6333)
Maximum kracht bij optrekken: 190 kN
Minimum boogstraal: 90 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: S.A. La brugeoise et Nivelles
Bouwjaar: 1961 (6334 - 6336), 1961 (6301 - 6303), 1962-1964 (6204 -
6278), 1966 (6279 - 6333)
Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers,
remkraan van het type FV4 en 2 LST1 verdelers gecombineerd met een directe
OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Een Gardner-Denver compressor van het
type WXO wordt aangedreven via een elastische koppeling. Er zijn 4
persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Een handrem
(schroefvormige) is geplaatst in elke stuurpost en werkt elk op 1 bogie.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een elektrische bediening van de Woodward PG snelheidsregelaar van de dieselmotor. Besturingstoestellen in elke stuurpost met waakinrichting.
Verwarming: Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar).
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: General Motors
Motor Type: 12-567 C
Injectie: Direct
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Via de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 1050 kW
Rotatiesnelheid: 835 tr/min
Cilinders:
Aantal: 12
Plaatsing: In V
Uitboring: 216 mm
Loop: 254 mm
Volledige massa: 11.700 ton
Inspuitingsdruk: 84 bar
Gemiddelde druk: 6.87 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 7.06 m/s
Maximum koppel: 1198.5 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Hoofdgenerator: D22 van GM, Tractiemotoren: DN 44.1 van A.C.E.C.
Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 4 tractiemotoren die constant parallell geschakeld staan. De hoofdgenerator wordt afzonderlijk gevoed door een hulpgenerator.
Aandrijvingswijze assen: De 4 tractiemotoren (opgehangen aan de neus), zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 16790 mm
Breedte: 2900 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4250 mm
Afstand tussen de ophangingen: 9300 mm
Afstand tussen de wielen: 2800 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 3170 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding